fredag 30 december 2011

Julen tassar ut...























Nu är julens festligheter över och det vill jag avsluta med ett fint citat.
"Jul är ingen säsong. Det är en känsla." Edna Ferber (1885-1968) 

Den 24:e firade jag i vanlig ordning med familjen. Det blev prinsesstårta dagen till ära, eftersom att det är min födelsedag. För er som undrar så älskar jag att fylla år på julafton, skulle inte byta för en sekund. Sedan fortsatte firandet med klappöppning, Kalle Ankas julafton, promenad i snön och julbord. På bilden till höger ser ni ett par hemstickade sockar som gömde sig ett mjukt paket. Med tomtar på rad och sådär härligt stickiga blev det en favorit! För min del är mjuka paket mycket välkomna. Nackdelen är att de inte hinner användas så mycket i år, eftersom att det snabbt känns aktuellt med nyårskläder. Mitt knep är att använda dem hemma för att maxa jullovsmyset!

Hoppas ni hade en perfekt julafton allihopa! / Julia                                                                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar