fredag 23 december 2011

night before christmas























23 december, bara en dag kvar till dagen som många väntar på, julafton. Min jul spenderas i min stuga, den enda platsen där jag kan slappna av helt. Det är 7 kilometer till närmsta samhälle, 200 meter till grannen och det är endast från ett rum som du kan se lampor utifrån. Jag är omringad av öppna åkrar och tät skog. Det är en fridfull och mysig plats där himlen är stjärnklar och snön glittrar på de snötyngda granarna. Här är kläderna inte det viktigaste och inte det jag ägnar tid åt. När jag kommer hit drar jag på mig mina skönaste mjukisbyxor och en stor mysig tröja. Gärna stickat såhär vid jul. Idag, dagen före julafton har jag svarta lite tjockare tights och till det en grå stickad lusekofta, med muddar i de klassiska julfärgerna rött och grönt. Under den ett diskret vitt linne. Detta är en perfekt outfit för dem som vill klä sig avslappnat men med en julig touch.

Hoppas ni får en bra jul!
/Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar